П`ятниця, 29.03.2024, 11:35
Вітаю Вас Гість

Головна » Статті » Документація » План роботи

Модель моніторингу якості виховання у загальноосвітніх навчальних закладах Львівської області

Модель моніторингу якості виховання

у загальноосвітніх навчальних закладах Львівської області

Схвалено вченою радою Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Протокол № 9 від 14 вересня 2011 року.

 

Моніторинг якості виховання на Львівщині передбачає системні дослідження на рівнях класу, навчального закладу, освітнього округу, району/міста та області, які провадять,відповідно, навчальні заклади, методичні кабінети (центри) відділів/управлінь освіти та Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.

Об’єкти моніторингу якості виховання: процес виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, зокрема опорних школах освітніх округів; взаємовідносини, у яких перебувають учні і педагоги; робота методичних об’єднань заступників директорів, педагогів-організаторів та класних керівників, районних та міських методичних кабінетів/центрів, структурних підрозділів Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти щодо забезпечення методичного супроводу виховної роботи і підвищення кваліфікації педагогів як виховників, а також політика у сфері виховання регіональних органів управління освітою.

Предмети системних досліджень якості виховання на Львівщині:

  • інтереси та особистісні якості учнів, їхня поведінка та переконання;
  • компетентність заступників директорів, педагогів-організаторів та класних керівників як виховників;
  • стан виховного простору класу, загальноосвітнього навчального закладу;
  • виховна робота шкільних бібліотек, предметних гуртків, мистецьких студій, спортивних секцій тощо як окремих ланок виховного простору;
  • якість програми виховання (класу, школи);
  • соціальна активність учнів, їх участь у виховних справах;
  • організація виховання (планування, керування, діагностування, коригування, оцінювання результатів);
  • використання фінансових та матеріальних ресурсів, що забезпечують виховання;
  • якість управлінських рішень щодо організації виховання;
  • правова і психологічна безпека дітей;
  • нормативно-правове, психолого-педагогічне, кадрове і науково-методичне забезпечення виховного процесу в регіоні; забезпечення професійного зростання педагогічних працівників як виховників.

 

Основні поняття:

Якість виховання – сукупність ознак, які відображають цінність процесу виховання для вихованців, виховників та суспільства (держави). Виховання у навчальному закладі полягає у цілеспрямованому формуванні суспільно значимих особистісних якостей вихованців у створеному виховниками виховному просторі. Перелік характеристик виховного простору та особистісних якостей вихованців, визнаних суспільством (державою) обов’язковими, – еталон якості, з яким зіставляють реальні характеристики виховання у конкретному навчальному закладі. В Україні нормативні вимоги до якості виховання відображені в освітньому законодавстві та спеціально розроблених нормативно-методичних документах, зокрема, в «Основних орієнтирах виховання учнів 1–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» та «Основних орієнтирах національного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів Львівщини».

Моніторинг якості виховання – це систематичне, технологічне (яке базується на визначених правилах і процедурах) збирання, опрацьовування, зберігання і розповсюдження відомостей про умови, процес (методи, засоби), результати виховання, що здійснюється у класі, навчальному закладі чи системі освіти. Моніторинг виховання зорієнтований на інформаційне забезпечення управління процесом виховання і дозволяє виносити судження про поведінку вихованців та стан виховного простору в будь-який момент часу, забезпечуючи прогноз його (вихованця, виховного простору) розвитку. Доцільно виділити три типи систем моніторингу виховання: моніторинг узгодження управління; діагностичний моніторинг; моніторинг виховної діяльності.

Оцінювання (евалюація) якості виховання – цеоцінкапроблем у вихованні учнів, дій виховників, програми виховання (плану розв’язання виявлених проблем у вихованні), виконання цієї програми (плану), окремих включених до неї виховних справ, результатів виконання програми, зроблена на основі аналізу зібраної на конкретний момент інформаціїпро виховання. Зокрема, оцінка якості програми виховання має на меті її удосконалення або подальше планування. Діяльність однотипних об’єктів моніторингу виховання оцінюється для:

- їх порівняння з метою встановлення рейтингу;

- визначення ефективності фінансових витрат та управлінських рішень;

- розроблення освітньої політики.

Контроль виховної роботи – діяльність адміністрації навчального закладу, органів управління освітою, інших органів нагляду, що проводиться з метою оцінки стану дотримання правових положень, які стосуються виховної роботи.

Завантажити матеріал повнястю

Категорія: План роботи | Додав: NataliyG (20.05.2014) | Автор: Глюз Наталія Володимирівна
Переглядів: 1866 | Теги: Моніторинг виховної роботи, Моніторинг якості виховання | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук

Корисні посилання

Сокальський РМК

Двірцівський НВК

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Рейтинг@Mail.ru