П`ятниця, 24.11.2017, 04:44
Вітаю Вас Гість

Головна » Статті » Документація » Аналітичні накази

Про стан викладання фізики і рівень навчальних досягнень учнів

Про стан викладання фізики і

рівень навчальних досягнень учнів

                        Згідно з річним планом роботи школи заступником директора школи було  вивчено стан викладання фізики в 7-11 класах. Перевіркою було виявлено наступне: в _______________ класах викладає фізику ___________, педагогічний стаж роботи _____ роки, має вищу кваліфікаційну категорію та звання «старший вчитель». У ________ класі викладає фізику __________ ,вчитель вищої категорії, педагогічний стаж –_____ років, у ______  класі –____________, вчитель вищої категорії, педагогічне звання «старший вчитель»; педагогічний стаж ______ роки.

            У школі функціонують 2 фізичні кабінети, які не атестовані з об’єктивних причин так як не відповідають сучасним вимогам роботи фізичних кабінетів; відсутній комплект технічних засобів навчання, картотека навчальних комп’ютерних програм, прилади і посібники виготовлені учнями, інструменти і матеріали для виготовлення приладів діючих моделей. Наявність приладів, що є в кабінетах, дозволяє проводити фронтальні лабораторні роботи, дотримувати основні фізичні досліди з різних тем. Навчальне обладнання кабінетів не поповнюється  протягом останніх 20 років, тому проведення уроків фізики ускладнюється. Однак, завкабінетами ________________________ не достатньо уваги приділяється поповненню кабінетів завданнями для індивідуального підходу у навчанні, організації самостійної роботи, нових збірників задач, журналів, необхідних  в навчально-виховній роботі з фізики і астрономії, дидактичний матеріал, який є в кабінеті застарілий.

            Учитель ______________ має високу науково-методичну підготовку, уроки проводить у досить високому темпі, раціонально використовує кожну хвилину уроку, своєчасно проводить усі заплановані практичні та лабораторні роботи. Новий матеріал викладає на достатньому науковому  рівні, із застосуванням між предметних і внутрішньо предметних зв’язків. Належна увага приділяється розвиткові пізнавальних здібностей учнів. Учитель уміло використовує класну дошку, організовує систематичну роботу з підручником. Так, наприклад, при вивченні теми «Плавлення і твердіння тіл» після пояснення вчителя, учні працюють з підручником, за графіком вивчають процес переходу речовини з одного агрегатного стану в інший, визначають кількість теплоти, що йде на плавлення за таблицею питомої теплоти плавлення речовин.

            ________________ широко використовує міжпредметні зв’язки, показує тісний зв’язок вивчення фізики із життям. При вивченні теми «Теплові явища» у 8 класі звертає увагу учнів на пояснення ряду природних явищ з точки зору фізики, при вивченні теми «Теплові турбіни» показує їх застосування у повсякденному житті.

            Вчитель _______________ викладає фізику у 7 класах за новою програмою, використовує друковані зошити для лабораторних та самостійних робіт. Для розвитку пізнавальних здібностей учнів уроки проводить у проблемно-пошуковому плані.

            ____________________  володіє методикою викладання фізики в старшій школі. Достатню увагу приділяє виконанню демонстраційного експерименту (за наявністю обладнання кабінету), систематично контролює якість виконання домашніх завдань, практикує поетапне закріплення нового навчального матеріалу. Вчителька своєчасно і якісно виконує всі заплановані контрольні, лабораторні роботи. При відсутності необхідного обладнання, лабораторні роботи проводить з допомогою комп’ютерної підтримки.

            Уроки _______________ проводить у високому темпі. Тримає в полі зору кожного учня класу, вимагає виконання домашніх завдань, чіткого пояснення розв’язання експериментальних та якісних задач. Так, наприклад, при вивчення теми «Вологість повітря» вимагає від учнів детального пояснення визначення точки роси та вимірювання вологості повітря в класі. Для розвитку пізнавальних здібностей учнів використовує індивідуальні картки із різнорівневими завданнями, які змушують учня використовувати той запас знань, які вони отримали на попередніх уроках

            Однак, в процесі викладання фізики має місце ряд суттєвих недоліків:

-          досить одноманітні методичні прийоми, використовують під час перевірки домашніх завдань вчителі __________________ ;

-          мають місце невиправдані спрощення навчального матеріалу, особливо в процесі викладання практичних завдань;

-          мало розв’язується якісних задач;

-          закріплення матеріалу проводиться на репродуктивному рівні;

-          не достатньо висвітлюється внесок українських вчених у розвиток світової науки.;

-          недостатньо уваги приділяється виховуючій функції оцінювання знань учнів;

-          не пояснюється зміст домашніх завдань.

-          В школі організовано роботу факультативів з фізики у 8 класі (кер. __________)

та у 10 кл. (кер. _________). Результати шкільної та районної олімпіади свідчать про те, що заняття факультативів малоефективні, жоден із слухачів факультативів не став переможцем районної олімпіади з фізики.

Протягом останніх років занедбано позакласну роботу з фізики, не створено

жодного гуртка фізичного та фізично-технічного профілю.

 Під час перевірки були проведені контрольні роботи у 8-11 класах. Результати цих

робіт можна проаналізувати за таблицею :

 Клас

К-сть учнів

1-3 бали

4-6 балів

7-9 балів

10-12 балів

К-сть

%

К-сть

%

К-сть

%

К-сть

%

 Якісний показник ______%.

Серед учнів 8-х класів 6% мають низький рівень  і 41% середній та достатній рівень юнь , у 9 кл.-17% низький рівень і 31% достатній та високий рівень знань. 5% учнів 10 кл. мають 1-3 бали і 60% 7-12 балів, 6% - 11 кл. 1-3 бали і 14%, 7-12 балів, т.б всього із 175 школярів, які писали контрольні зрізи 9% отримали 1-3 бали і 45% учнів 7-12 балів, що засвідчує слабку підготовку учнів до написання контрольної роботи та нестабільність знань школярів. Найкраще справилися з написанням контрольної роботи учні 8-А класу (вч. _________), 10-Б класу (вч. ____________).

            Учні 8 класів допустити помилки при розв’язуванні задач на рівні теплового  балансу; 9-класники не вміють визначати невідомі кінематичні величини, 10-класники слабо засвоїли властивості рідин, допустили помилки при розв’язуванні задач на застосування  газових законів; 11-класники незадовільно засвоїли поняття діючих законів напруги та сили струму.

Виходячи з вищезазначеного,

                          Н А К А З У Ю  :

1.Забезпечити поновлення стендів, дидактичного матеріалу вчителям _________.

2.Вчителям фізики ____________________ :

                    2.1. Вжити заходи щодо розвитку пізнавальних здібностей ,логічного мислення.

                    2.2 Налагодити диференційовану роботу з різними за підготовкою категоріями учнів, практикувати групові, колективні форми роботи.

                   2.3. Урізноманітнити методичні прийоми, застосовані на різних етапах уроку.

3. Провести зсідання м/о вчителів фізики по результатах перевірки стану викладання фізики.

4 .Контроль за виконанням даного наказу покласти на  заступника директора.

З наказом ознайомлені:

Категорія: Аналітичні накази | Додав: NataliyG (24.07.2013) | Автор: Наталія Глюз
Переглядів: 8316 | Теги: фізика, наказ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук

Корисні посилання

Сокальський РМК

Двірцівський НВК

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Рейтинг@Mail.ru