Про стан викладання української
літератури у 5-11 класах
Згідно з річним
планом роботи, планом контролю за діяльністю вчителів та рівнем знань з
української літератури учнів 5-11 класів вивчався стан викладання української
літератури. У 2009-2010 н.р. українську літературу викладають вчителі:
________________, педстаж ______років, вища
кваліфікаційна категорія, вчитель-методист, викладає у ____________
класах;____________, педстаж
______років, вища кваліфікаційна категорія, старший вчитель, викладає у
_________ класах; _______________, педстаж ___ років, вища категорія, вчитель-методист, викладає у __________ класах;
_______________, педстаж ____ роки, спеціаліст, викладає у _________класах.
Вивчення стану викладання української літератури та
рівень знань, умінь і навичок здійснювалося за напрямами: навчально-виховна
робота (планування, підбір наочності, виконання навчальних програм, реалізація
рекомендацій з викладання, системність викладання, формування в учнів умінь і
навичок зв'язного мовлення, дотримання критеріїв оцінювання, використання
методів, прийомів і засобів навчання) позакласна робота; результати навчання,
якість знань, умінь і навичок учнів.
З метою реалізації такого плану дирекцією були відвідані
уроки, вивчено документацію вчителів, проведені контрольні роботи.
Найважливіші проблеми методичної роботи вчителів
української літератури, напрями й форми їх розв'язання визначаються з огляду на
якісний склад педагогічних кадрів, їхні досягнення і труднощі у викладанні, інтереси
й запит. Високий рівень умінь з методики викладання предмета мають вчителі___________________, молодий
спеціаліст ___________ оволодіває методикою викладання, удосконалює
практичні навички у розв'язанні
конкретних методичних проблем.
Кожен вчитель української літератури усвідомлює завдання,
які сьогодні поставлені перед навчальним закладом і працює над формуванням
внутрішнього світу учнів, спираючись на літературно художні образи, загальної
читацької компетентності та загальнолюдських цінностей.
Учитель-методист __________, керівник шкільного м/о
вчителів-словесників, впроваджує на уроках української літератури сучасні
методики в тісному зв'язку з набутим досвідом. Широко застосовує інтерактивні
технології, а саме метод «незакінчене речення», метод «Прес», робота в парах і
групах. Уроки мають особистісно-зорієнтовану спрямованість, поєднують
національні і загальнолюдські духовні цінності, виховують естетичні смаки. ________________
спонукає школярів активно відстоювати власну точку зору, формує в учнів потребу
в читанні літературних творів, розвиває усне і писемне мовлення школярів, а
також образне, логічне та творче мислення.
Для опитування учнів вчителька використовує різні форми
роботи: відповідь на запитання, вікторину «Розвиток української літератури»,
асоціативний ланцюжок «Театр», літературний диктант, порівняльну характеристику
героїв, аналіз вірша, тестування.
На підсумковому етапі уроку, як правило, застосовується
рефлексія «Я сьогодні на уроці почув себе...».
Найбільш
вживані типи уроків: урок-конкурс, урок-лекція, комбінований урок. Для
актуалізації майбутніх знань учнів вчитель використовує ігри «Відгадай пісню,
героя, літературне поняття». кросворди, ребуси, складені школярами.
Записи на дошці, виставки книг, використання ілюстрацій
свідчать про організований початок І серйозну підготовку до теми уроку. Багато
працює вчитель над оформленням і
поповненням кабінету. Кабінет атестований.
Рівень знань
умінь і навичок з української літератури наступний:
Клас
учнів
|
Всього
|
Писало учнів
|
1-3
|
%
|
4-6
|
%
|
7-9
|
%
|
10-12
|
%
|
Якісний показник - ________%
Вчитель-методист
________ велику увагу приділяє
формуванню духовного світу учнів, цілісних світоглядних уявлень,
загальнолюдських ціннісних орієнтирів шляхом прилучення через літературу до
культурних надбань рідного народу і людства. Для створення позитивних емоцій
під час уроку використовуються музичний супровід, для активізації
уявлень-ілюстрації, до літературних творів, картини пейзажу. __________ дотримується принципу зв'язку навчання із
життям, вчить цінувати людські чесноти, такі як повага, патріотизм, гідність.
Добре знаючи дитячу і підліткову психологію, вчитель реалізує індивідуальних
підхід не тільки до учнів середнього рівня, але й до обдарованих. З метою
розвитку творчих здібностей, поетичних нахилів вихованців вчителька очолює
протягом багатьох років літературну студію «Пролісок». І проблема, над якою
працює вчитель є логічним продовженням даного напрямку «Розвиток творчих
здібностей учнів у контексті особистісно орієнтованого навчання».
_____________ у
своєму арсеналі має багато методичних надбань, які допомагають в освоєнні
новітніх технологій.
На уроках проводять рольові ігри, наприклад, «Зустріч з
письменником», «Зустріч з героєм», «Відгадай хто я?».
Найбільш поширеним і улюбленим завданням вчителя є
створення фрагментів кінофільму, усне малювання, написання творів-мініатюр.
Як правило під час вивчення біографії письменника
працюють юні біографи, лінгвісти, юні художники, юні літературознавці.
Учні _____________ є активними учасниками районних
олімпіад і конкурсів. Незмінний керівник районного м/о вчителів української
мови і літератури. Кабінет атестований.
Результати контрольних робіт:
Клас
учнів
|
Всього
|
Писало учнів
|
1-3
|
%
|
4-6
|
%
|
7-9
|
%
|
10-12
|
%
|
Якісний показник - ________%
______________ працює над виробленням в учнів стійкого
інтересу до читання, формування самостійного, критичного, творчого мислення
школярів у процесі аналізу художнього твору, вихованням етично розвиненої
особистості, творчого читача зі сформованим почуттям національної свідомості та
власної гідності. Людмила Григорівна уміло тримає увагу учнів на різних етапах
уроку.
Для оцінювання знань учнів учителі застосовують такі
методи, як аудіювання - слухання навчального твору та виявлення його розуміння;
говоріння - осмислення й озвучення учнями результатів розумової діяльності,
читання навчальних текстів. На підставі вищезазначеного,
НАКАЗУЮ:
1. Відзначити послідовну та
результативну роботу вчителів ________________________ щодо забезпечення стабільності знань учнів з української
літератури.
2. Вчителю української літератури,
молодому спеціалісту ______________________________ шляхом самоосвіти,
взаємовідвідування уроків колег
вдосконалювати методику проведення уроків літератури, урізноманітнити види
робіт на основному етапі уроку, проводити позакласну роботу з предмету.
3. Вчителям української літератури (___________________________________________):
3.1.
Продовжувати
роботу по формуванню внутрішнього світу учнів засобами літератури.
3.2. Систематично працювати над оформленням кабінету,
поповнювати його роздатковим та ілюстративним матеріалом, аудіо текстами,
відеофільмами на літературну тематику.
4. Керівнику м/о вчителів словесників ____________ на
засіданні м/о проаналізувати результати контрольних робіт та зміст даного
наказу.
5. Дирекції школи перевірити рівень знань
учнів з української літературну ІІ семестрі.
З наказом ознайомлені: |