Форми і методи контролю
№
|
Демократизовані
форми контролю
|
Найбільш
відповідні їм класичні форми контролю
|
Інші
класичні форми контролю
|
1
|
адміністративний
|
класно-узагальнюючий
попередній
оглядовий
|
персональний
тематичний
фронтальний
|
2
|
колективний
|
фронтальний
тематичний
|
персональний
оглядовий
|
3
|
взаємоконтроль
|
персональний
оглядовий
тематичний
|
попередній
|
4
|
самоконтроль
|
персональний (до себе самого)
|
потенційна
готовність до високих результатів контролю в будь-якій формі
|
Для отримання найбільш об’єктивної картини рівня
викладання, якості навчальних досягнень учнів доцільно:
·
відвідування всіх уроків в одного вчителя,
відведених на вивчення певної теми водному класі (вивчення системи уроків);
·
відвідування всіх уроків в одного вчителя
протягом навчального дня в різних класах (вивчення відповідності методичних
прийомів віковим особливостям учнів);
·
відвідування всіх уроків в одному класі протягом
двох-трьох днів (класно-узагальнюючий контроль);
·
відвідування уроків у різних вчителів і в різних
класах з метою вивчення певного питання (тематичний контроль);
·
відвідування уроків в експериментальних і
контрольних класах (у разі потреби) для визначення ефективності запропонованої
методики викладання.
Відвідуванню уроків, позакласних заходів повинна
передувати ретельна підготовка, –– зокрема, необхідно визначити мету
відвідування, ознайомитися з поурочним планом учителя, результатами
попереднього відвідування уроків у цьому класі. Керівник школи повинен
ознайомитися з навчальною програмою, продивитися підручник, наявну методичну
літературу, вияснити наявність засобів навчання, які повинні використовуватися
на даному уроці. Плануючи перевірку навчальних досягнень учнів, потрібно
підготувати матеріали (тексти контрольних і самостійних робіт, тести, перелік
запитань тощо), залучати для цього, в разі потреби спеціалістів. |