ТЕХНОЛОГІЯ
Якими
б різноманітними не були управлінські функції керівника школи, головна з них ––
бути організатором навчально-виховного процесу. Тому відвідування та аналіз
уроку й виховного заходу для керівника –– основне джерело знань про якість
навчання й виховання в школі, про можливості педагогічного колективу.
Відомо, що спостереження та аналіз уроку складає
найбільш важку частину посадових обов’язків керівника, який відвідує уроки, але
незадовільно їх аналізує. Причини такого явища криються не тільки в недостатній
теоретичній чи загально дидактичній підготовці частини керівного корпусу.
Серед об’єктивних труднощів аналізу уроку можна назвати такі:
·
керівникам школи доводиться аналізувати уроки з
14 предметів інваріантної частини навчальних планів. Якщо до цього додати
предмети варіативної частини навчальних планів, предмети за вибором,
факультативи, позакласні заходи тощо, то їх стає ще більше. Викладання кожного
предмета не тільки будується на основі загальних педагогічних закономірностей,
але й має специфіку в змісті й методах викладання;
·
складність уроку, всі елементи якого
взаємопов’язані й перебувають у прямій залежності один від одного;
·
кожний урок є лише відносно закінченим, його
неможливо відділити, повністю ізолювати від інших уроків.
В нашому навчальному закладі склалася певна система
організації внутрішкільного контролю з боку адміністрації, яка, на наш погляд,
сприяє раціональному виконанню контрольно-аналітичної діяльності. Відповідно до
"Графіка черговості вивчення стану викладання предметів протягом 5
років", в розділі "Контрольно-аналітична діяльність" річного
плану роботи школи обираються об’єкти контролю, зазначається мета перевірки,
вид контролю та форми узагальнення результатів перевірки. |