Неділя, 22.12.2024, 21:23
Вітаю Вас Гість

Головна » 2013 » Жовтень » 21 » Робота з обдарованими дітьми
18:47
Робота з обдарованими дітьми

Принцип складання пазлів: їх складати легше, коли маємо перед собою завершену картинку.

 

Ми звикли думати, що основним завданням школи є давати знання учням. Проте на фоні швидких змін у суспільстві: розвитку інформаційних технологій, збільшення кількості інформації, не можливо визначити, які саме знання знадобляться сучасному учню в майбутньому. У зв’язку з розвитком Інтернет технологій потреба просто давати інформацію учню відпала, тому  основною функцією сучасної школи є формування  певних компетентностей  тобто  виховання. Навчання сьогодні це лише складова виховання. 

Тому педагогічною місією сучасного вчителя має бути є виховання учнів, а не передача їм багажу знань, яким він володію. Формування конкурентоспроможності,  лідерських якостей, впевненості у собі. Учень, який закінчує школу має бути не безпорадним абітурієнтом, за якого все вирішили батьки, а впевненим випускником здатним самостійно вирішувати поставлені перед собою завдання.  

Учитель - це наставник, приклад для наслідування, дороговказ, факел який запалює багаття.

 

2. Пошук обдарованих дітей.

Першим і основним принцом у виборі учнів має бути бажання самого учня. Дуже часто бажання і праця можуть домінувати над природніми нахилами і талантами, в таких випадках учню потрібно більше зусиль для досягнення поставленої мети, але в більшості випадків ці зусилля будуть винагороджені результатом. Однак при виборі учасників до наукового товариства «Біос» перевага надається учням, які мають високі знання з математики, оскільки при роботі з прикладними програмами важливим є розвинуте логічне мислення.

3. Робота над авторськими проектами.

Робота учнівського-наукового товариства полягає у створенні авторськик проектів засобами інформаційних технологій. Члени  «Біос» програмують у Делфі; створюють анімації у Макромедія Флеш, векторну графіку ; редагують відео. Беруть участь у різноманітних конкурсах і олімпіадах.

Початковим етапом створення авторського проекту є зародження ідеї проекту.  Ідея для проекту – це і є фінальний вигляд програмного продукту.  Хоча кінцевий результат не завжди співпадає з початковою ідеєю, оскільки сама ідея може трансформуватися в результаті виконання учнем проекту. Це відбувається тому, що знання які потрібні для створення даного проекту учень здобуває у процесі створення ним проекту.

Після  того, як є ідея для створення проекту підбираються програмні засоби якими можна було б реалізувати проект, тут важливо пам’ятати, що програмні засоби мають бути підібрані індивідуально, оскільки в сучасних умовах один проект може бути реалізований різними програмними засобами  тому потрібно врахувати індивідуальні побажання та нахили автора проекту.  

Наступним кроком є освоєння  програмного забезпечення: візуального редактора,  середовища програмування тощо. В більшості випадків для реалізації проекту застосовуються декілька програмних продуктів. Дуже часто учні самі є ініціаторами використання додаткового чи іншого програмного забезпечення, що зумовлює здобуття ними додаткових знань. В результаті чого і створюється авторський проект, який може бути навчальною чи ігровою програмою, відеороликом чи анімацією.

4. Ставимо перед собою мету.

 У роботі з обдарованими дітьми важливо пам’ятати: сучасний учень має знати кінцеву ціль своєї роботи.  Якщо перед ним поставити ціль вчимося для того, щоб навчитися то такий процес швидше всього не дасть потрібного результату. Ціль вчимося для створення авторського проекту,авторський проект створюємо для участі в конкурсах, беремо участь в конкурсі для перемоги є більш окресленою і заставляє учня працювати самостійно над своїм авторським проектом.  Дуже важливим у роботі з обдарованими дітьми є обмін досвідом та висвітлення їх авторських доробок. Тому участь в конкурсах є не лише стимулом для роботи над авторським проектом, але і обмін досвідом каталізатором для створення нових ідей. Принцип «себе показати – на людей подивитися » тут працює дуже позитивно бо обдарована дитина дивлячись на іншу обдаровану дитину, оцінюючи її авторський проект отримує стимул до роботи, до боротьби. Для роботи з обдарованими учнями важливо пам’ятати: кожен учень обдарований важливо тільки визначити в чому.

5. Самореклама.

Важливим елементом у роботі з проектами є висвітлення та реклама. Тому більшість авторських робіт викладається на шкільному сайті а також популяризується у соціальних мережах.

Учень стає членом наукового товариства після створення першого (навіть дуже простого) авторського проекту і представлення його перед членами наукового товариства. Представлення авторських робіт є дуже важливим оскільки дає можливість учню навчитися не тільки працювати з прикладними програмами, програмувати та навчитися самостійно здобувати знання, а також грамотно представляти свої здобутки що є дуже важливим в сучасному світі. Дуже часто перші спроби представлення своїх проектів є дуже недолугими, більшість учнів навіть сторюючи цікаві проекти при першій спробі представлення «втрачають дар мови», таким чином проект може бути нереалізований до кінця бо неоцінений. Саме тому перші спроби представлення проектів повинні відбуватися в домашніх умовах – перед знайомими людьми.  Вміння  самопрезентації є одним з життєвоважливих компетентностей

 Метою наукового товариства «Біос» є навчитися створювати авторські проекти і представляти їх.

Переглядів: 1232 | Додав: NataliyG | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук

Календар
«  Жовтень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Корисні посилання

Сокальський РМК

Двірцівський НВК

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Рейтинг@Mail.ru