У світлі завдань, поставлених перед працівниками освіти, зросли вимоги до керівників школою і, в тому числі, до внутрішкільного контролю. Кожен працівник школи постійно потребує чіткого уявлення про те, як розвивається школа, як удосконалюється навчальний процес. Інакше кажучи, потрібні постійна діагностика, постійний аналіз, постійний зворотній зв’язок, поінформованість про сфери життя та діяльності шкільного колективу. Таку інформацію можна отримати лише за допомогою добре налагодженого внутрішкільного контролю, тобто процесу співвідношення фактично досягнутих результатів навчально – виховного процесу із запланованими. Внутрішкільний контроль передбачає всебічне вивчення і аналіз навчально – виховного процесу в школі, об’єктивне оцінювання досягнутих результатів, запобігання можливим помилкам, координацію зусиль відповідно до визначених завдань.