Після вивчення деяких методичних розробок ми
пропонуємо схему аналізу відвіданого уроку, яка містить основні вимоги, щодо забезпечення
ефективності сучасного уроку.
Для практичної реалізації таблицю зручно зобразити на
аркуші стандартного формату А4. Ці аркуші нумеруються, прошнуровуються та
скріплюються печаткою на початку навчального уроку.
У процесі
відвідування уроку доцільно поступово робити помітки про виконання тих чи інших
вимог, їх успішне чи невдале втілення. На наш погляд, така відмітка може бути у
вигляді знаків "+" відповідно до того на якому рівні виконано вимогу.
Безумовно, необхідно розрізняти, що не обов’язково всі вимоги можна реалізувати
на конкретному уроці. Їх виконання визначає тема уроку, його тип, форми
проведення, поставлена мета тощо. Проте, вивчаючи систему роботи вчителя, можна
зробити висновки про володіння педагогом основними елементами та вимогами до
сучасного уроку.
Головним завданням аналізу уроку є оцінка виконання вчителем функцій освіти, розвитку, виховання учнів, виявлення змін, які відбуваються в діяльності вчителя й учнів за період, що аналізується, в порівнянні з попереднім періодом; використання методів і прийомів організації діяльності вчителя й учнів на уроці, які дають (чи не дають) належний позитивний ефект, пошуки резервів підвищення ефективності роботи всіх учасників педагогічного процесу.
Плануючи відвідування уроків, керівник мусить чітко визначити мету відвідування як системи уроків, так і кожного епізодичного відвідування, користуючись при цьому загальними завданнями навчання, виховання й розвитку учнів, принципами навчання, конкретними завданнями, поставленими перед школою на даному етапі, особливостями роботи конкретного вчителя чи класу тощо.
1.Книга для
запису висновків і рекомендацій за наслідками внутрішкільного контролю є одним
із обов’язкових атрибутів шкільної документації. Її ведуть усі члени адміністрації школи в
індивідуальному порядку.