Вівторок, 03.12.2024, 20:48
Вітаю Вас Гість

Головна » Статті » Документація

У розділі матеріалів: 83
Показано матеріалів: 31-40
Сторінки: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 »

Технологія внутрішньошкільного контролю

Якими б різноманітними не були управлінські функції керівника школи, головна з них –– бути організатором навчально-виховного процесу. Тому відвідування та аналіз уроку й виховного заходу для керівника –– основне джерело знань про якість навчання й виховання в школі, про можливості педагогічного колективу.

Відомо, що спостереження та аналіз уроку складає найбільш важку частину посадових обов’язків керівника, який відвідує уроки, але незадовільно їх аналізує. Причини такого явища криються не тільки в недостатній теоретичній чи загально дидактичній підготовці частини керівного корпусу.


Внутрішньошкільний контроль | Переглядів: 1325 | Author: Наталія Глюз | Додав: NataliyG | Дата: 09.08.2013 | Коментарі (0)

Ознайомлення учителя з результатами відвідування уроку.

Логічним завершенням відвідування уроку є його обговорення, яке доцільно здійснювати індивідуально з кожним учителем. Вимагати і радити можна лише тоді, коли добре знаєш працівника, його сильні та слабкі сторони. Бажаним є встановлення його достоїнств: для справи корисніше знати не те, чого він не може зробити, а те, що в нього виходить краще. При цьому попередньо необхідно вислухати самого вчителя та самоаналіз його навчальної діяльності, обов’язково звернувши увагу на такі складові, як реалізація теми та досягнення мети уроку, його позитивні та невдалі сторони. Але в жодному разі не варто забувати що урок це творчий процес. Передбачити його на 100% ― неможливо. Тому реалізація творчої складової кожного учителя є пріоритетною. Необхідно всіляко заохочувати творчість наших колег.   В подальшому для вивчення системи роботи  учителя матеріали з аналізами відвіданих уроків зручно впорядкувати.

Аналіз одержаних результатів і розроблення на цій основі пропозицій щодо подальшого вдосконалення навчально-виховного процесу, підбиття підсумків на засідання педагогічної ради, нараді при директорові, засіданні методичного об’єднання чи в процесі усної бесіди з учителем інколи закінчується виданням наказу по школі.

Внутрішньошкільний контроль | Переглядів: 1175 | Author: Наталія Глюз | Додав: NataliyG | Дата: 09.08.2013 | Коментарі (0)

Пропозиції, рекомендації мають орієнтувати на:

1.     удосконалення змісту, структури, організації уроку;

2.     здіснення індивідуалізації, диференціації навчання;

3.     реалізацію виховного потенціалу навчального предмета;

4.     вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду;

5.     опрацювання методичної літератури;

6.     моделювання власної творчої лабораторії тощо.

При наступних відвідуваннях уроків та інших форм навчально-виховної роботи, а також перевірці документації директор і його заступники обов’язково звертають увагу на виконання вчителем поданих раніше пропозицій і відмічають це у своїх висновках.

Внутрішньошкільний контроль | Переглядів: 1758 | Author: Наталія Глюз | Додав: NataliyG | Дата: 09.08.2013 | Коментарі (0)

Висновки та рекомендації:

Після таблиці перевіряючий на підставі своїх заміток записує висновки, де дає загальну оцінку уроку, а також стисло обґрунтовує цю оцінку, вказавши на позитивні риси та недоліки уроку. Після висновків записуються пропозиції та рекомендації.


Внутрішньошкільний контроль | Переглядів: 10993 | Author: Наталія Глюз | Додав: NataliyG | Дата: 09.08.2013 | Коментарі (0)

Аналіз уроку

Після  вивчення деяких методичних розробок ми пропонуємо схему аналізу відвіданого уроку, яка містить основні вимоги, щодо забезпечення ефективності сучасного уроку.

Для практичної реалізації таблицю зручно зобразити на аркуші стандартного формату А4. Ці аркуші нумеруються, прошнуровуються та скріплюються печаткою на початку навчального уроку.

У процесі відвідування уроку доцільно поступово робити помітки про виконання тих чи інших вимог, їх успішне чи невдале втілення. На наш погляд, така відмітка може бути у вигляді знаків "+" відповідно до того на якому рівні виконано вимогу. Безумовно, необхідно розрізняти, що не обов’язково всі вимоги можна реалізувати на конкретному уроці. Їх виконання визначає тема уроку, його тип, форми проведення, поставлена мета тощо. Проте, вивчаючи систему роботи вчителя, можна зробити висновки про володіння педагогом основними елементами та вимогами до сучасного уроку.

Внутрішньошкільний контроль | Переглядів: 1781 | Author: Наталія Глюз | Додав: NataliyG | Дата: 09.08.2013 | Коментарі (0)

Мети відвідування уроку

 Головним завданням аналізу уроку є оцінка виконання вчителем функцій освіти, розвитку, виховання учнів, виявлення змін, які відбуваються в діяльності вчителя й учнів за період, що аналізується, в порівнянні з попереднім періодом; використання методів і прийомів організації діяльності вчителя й учнів на уроці, які дають (чи не дають) належний позитивний ефект, пошуки резервів підвищення ефективності роботи всіх учасників педагогічного процесу.

Плануючи відвідування уроків, керівник мусить чітко визначити мету відвідування як системи уроків, так і кожного епізодичного відвідування, користуючись при цьому загальними завданнями навчання, виховання й розвитку учнів, принципами навчання, конкретними завданнями, поставленими перед школою на даному етапі, особливостями роботи конкретного вчителя чи класу тощо.

Внутрішньошкільний контроль | Переглядів: 4179 | Author: Наталія Глюз | Додав: NataliyG | Дата: 09.08.2013 | Коментарі (0)

Вимоги до ведення книги внутрішкільного контролю. 

1.       Книга для запису висновків і рекомендацій за наслідками внутрішкільного контролю є одним із обов’язкових атрибутів шкільної документації. Її  ведуть усі члени адміністрації школи в індивідуальному порядку.


Внутрішньошкільний контроль | Переглядів: 2645 | Author: Наталія Глюз | Додав: NataliyG | Дата: 09.08.2013 | Коментарі (1)

Додаток 14 до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10.05.2011 № 423
Вказівки до ведення книги протоколів засідання педагогічної ради загальноосвітнього навчального закладу
Накази | Переглядів: 7065 | Author: Наталія Глюз | Додав: NataliyG | Дата: 25.07.2013 | Коментарі (0)

Додак 13 до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10.05.2011 № 423
Вказівки до ведення журналу групи продовженого дня
Накази | Переглядів: 9598 | Author: Глюз Наталії | Додав: NataliyG | Дата: 25.07.2013 | Коментарі (0)

Додаток 12 до  наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10.05.2011 № 423
Вказівка до ведення журналу обліку пропущених і замінених уроків
Накази | Переглядів: 4517 | Author: Наталія Глюз | Додав: NataliyG | Дата: 25.07.2013 | Коментарі (0)

Форма входу

Пошук

Корисні посилання

Сокальський РМК

Двірцівський НВК

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Рейтинг@Mail.ru